söndag 19 juli 2009

En konstig vecka

Denna veckan har varit helt konstig. I måndags började jag jobba på ett gruppboende så det var en massa intryck och ett nytt jobb att lära sig. Där jobbade jag i måndags, Tisdags och i Onsdags. I torsdags började jag på mitt andra nya jobb i en reception. Så där kom det ännu mer intryck och nya saker att lära sig. I Torsdags började också mitt äventyr med Ella. Då jag upptäckte att hon hade ett jätte stort sår på sin axel. Så innan jag började jobba fick jag åka till veterinären med henne och de rakade henne och så fick hon en salva som jag skulle smörja på. I fredags var jag och Ella ute hos Elin och Stella med Maria och bakade muffins. Det är helt underbart att umgås med hund människor! Men det blev inte så sent för vi hade alla varit uppe tidigt och skulle jobba dagen efter. I Går när jag vaknade kunnde jag snabbt konstatera att allt inte stod rätt till med Ella. Hon som alltid kommer och väcker mig på morgonen för att hon vill gå ut låg helt död och jag fick nästan tvinga henne att gå ut. Jag ringde och pratade med pappa för jag fick nästan panik och han tyckte att jag skulle vänta att åka till Blåstjärnan så jag satt och vaktade hunden hela dagen i går och terroriserade pappa med telefon samtal. Senare på eftermiddagen/kvällen skulle vi upp till Lisa och spela guitar hero och dricka öl och äta, men när vi kom upp började Ella betee sig jätte konstigt och lägga sig bakom mig i soffan under alla kuddar och andas jätte konstigt och blev jätte varm. Då fick jag panik igen och Lisa övertygade mig om att jag inte var hypokondrisk utan att det faktiskt var något fel med Ella. Så efter ett samtal till pappa och lite övertygelse så åkte vi till Blåstjärnan. Väl där tog de tempen på henne och då hade hon nästan 40C feber och de trodde att hon hade någon fästingsjukdom. Så jag hade inte så mycket val än att lämna kvar henne så de kunnde undersöka henne under natten. Gud var svårt det var att lämmna henne i det tillståndet som hon befann sig i då med lungnande och jätte sjuk. Mattes lilla Bebis. Idag har jag tillbringat hela förmiddagen med att undra hur det går för min lilla vovve. men sen vi 12 fick jag det samtalet jag väntat på ända sen jag lämnade henne. Så nu har jag precis varit och hämtat henne helt överlycklig över att få vara med matte igen. Jag fick som vanligt massa beröm över att jag har en så otroligt söt hund och att hon är så go och snäll. Det är alltid roligt att höra. Det som jag kom och tänka på nu var att jag inte riktigt vet varför hon blev så jätte dålig i gårkväll. Boreliaprovet är inte klart för än om 2 veckor, visseligen har fukteksemen blivit mycket bättre efter att dem tvättat de och fixat och sen så hade hon svamp i öronen. Fast inget utav det borde göra så att hon fick så hög feber. Vi får vänta och se, djursjukvårdarns var så stressade att jag glömmde att fråga. Men vi ska tillbaka på Torsdag och kolla upp någonting som jag inte riktigt fattade vad det var men jag tror det är om öronen. Nu ska jag bara lungna mina nerver och slappa framför tvn ett tag och hämta nya krafter till att jobba i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar