onsdag 8 juli 2009

En gång är ingen gång, två gånger en vana...

Igår var helt underbar, vid 20.30 åkte jag ut till Elin och Stella och var ute och gick vid havet. Det är helt underbart att umgås med hundmänniskor, Elin och jag gick och pratade om det igår, jag tycker det är jätte skönt att umgås med folk som vet hur de ska umgås med min hund och vet varför hon gör som hon gör. Det är inte alla mina kompisar som tycker om mitt lilla hjärta. Det andra som Elin sa var att varken hon eller jag blir störda av att man mitt under ett samtal blir tvungen att ropa in sin hund m.m, jag vet att hon fortfarande lyssnar på mig även om hon har koncentrationen på sin hund vilket vanliga människor blir väldigt störda av och tappar tråden. Efter att vi varit ute och gått fick jag se bilder och filmer på när hon passat mitt lilla yrväder. Sen fick jag skynda mig hem för då hade min underbara andra hälft slutat jobba. Blev jätte glad att han var här när jag kom hem, nästan så jag började gråta, så hela kvällen och natten har jag suttit som ett plåster på han och inte släppt han en meter i från mig. Jag älskar verkligen den människan när allt fungerar mellan oss!

Idag har jag inte gjort så mycket, skulle städa och slipa klart min gaderob idag hade jag tänkt men nej, jag tittade på tv hela dagen, tvättade och var på arbetsintervju, blev inte över lycklig när jag såg arbetsplatsen men men pengar är ju en bristvara i mitt liv så det är väl bara le och se glad ut. Nu i kväll har jag och Ella varit uppe på brukshundsklubben och tränat agillity, hoppas verkligen att vi kmmer med på kursen nu till hösten. Men jag håller på att försöka lära henne slalom vilket inte går över bra men vi kämpar vidare. Får nog köpa hem ett par agillity stolpar så vi kan träna hemma och inte åka upp dit hela tiden. Sen var vi ute och gick en långpromenad i delsjöområdet där jag aldrig gått innan. Det var verkligen jätte fint och jag måste börja gå oftare där ute, åtminstånde så jag hittar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar